چالش روش‌های ضدسرقت برای تریدنت!

trident

حتماً شما هم اسم آدامس‌های تردینت را شنیده‌اید؛ برندی که آدامس‌هایی با طعم‌های مختلف روانه بازار کرده است و این روزها تقریباً به هر سوپرمارکت یا فروشگاهی که سر بزنید، می‌توانید محصولات آن را پیدا کنید. گرچه تصور غالب ما از چالش‌های نوآوری این است که باید به ساخت قطعات، ماشین‌آلات یا فرمولاسیون‌های پیچیده منتهی شوند یا مشکلات فناورانه یک محصول یا سامانه پیچیده مانند توربین گازی، خودرو یا هواپیما را حل کنند، اما هولدینگ ماندلز (Mondelēz International) که برند تریدنت به آن تعلق دارد، اخیراً برای غلبه بر یک مشکل جدی در فروش آدامس‌های تریدنت چالش نوآوری برگزار کرده است: کاهش یا رفع امکان سرقت آدامس‌ از فروشگاه‌ها!

 

آداس تریدنت، چالش نوآوری، نوآوری باز

 

مشکل اینجاست که در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای مانند شهروند، هایپرمارکت در ایران یا وال‌مارت و کارفور در سایر کشورهای جهان، معمولاً بسته‌های آدامس در کنار صندوق و در دسترس بازدیدکنندگان و مشتریان قرار می‌گیرد و متاسفانه اغلب اوقات تعدادی از آن‌ها به سرقت می‌رود که زیان قابل توجهی به شرکت ماندلز وارد می‌کند. بنابراین ماندلز در فراخوان چالش تاکید کرده است که راه‌حل‌های پیشنهادی نباید تاثیر منفی بر ظاهر بسته‌های آدامس یا نمایش آن داشته باشند و همچنین باید اطمینان کافی از عدم سرقت را به فروشندگان بدهد.
برای آن که بیشتر با الگو و ساختار فراخوان‌ چالش‌های نوآوری آشنا شوید، می‌توانید فراخوان شرکت ماندلز را در زیر ببینید. برای مثال توجه کنید که در فراخوان چالش به «سابقه موضوع»، «معیارهای کلیدی موفقیت طرح» یا «روش‌های ممکن» اشاره شده است.

۱٫ سابقه موضوع
در حال حاضر آدامس‌های تریدنت یکی از پروفروش ترین انواع آدامس در بازارهای جهانی به شمار می روند. نتایج تحقیقات مشتریان نشان می دهد که تریدنت یکی از محبوب ترین برندهای دنیا است. جدیدترین، بزرگترین و مدرن ترین فروشگاه‌های جهان از جمله کانال‌های اصلی توزیع آدامس‌های تریدنت هستند، اما سرقت آدامس یک چالش بزرگ برای این فروشگاه‌ها محسوب می‌شود. برای حل این مشکل، فروشگاه‌ها نمایش آدامس در قفسه‌ها یا سایر محل‌های در معرض دید را کاهش داده و نمایش آدامس را محدود به محیط‌های بسته و غیرقابل دسترس کرده‌اند که این موضوع منجر به کاهش محسوس فروش آدامس شده است.
سایر محصولات از جمله باتری ها، کرم‌های ضدآفتاب، شامپو و امثال آن‌ها نیز با مشکل سرقت مواجهند و به طور معمول برای حل این مشکل، این محصولات را با پوشش‌های اکریلیکی می‌پوشانند یا از برچسب‌های ضدسرقت یا فناوری آر‌اف استفاده می‌کنند.
هلدینگ ماندلز به دنبال یک راه‌حل کم‌هزینه برای کاهش یا رفع امکان سرقت آدامس‌ از فروشگاه‌ها است. راه‌حل پیشنهادی می بایستی تاثیر منفی بر نمایش آدامس و ظاهر آن نداشته باشد و اطمینان کافی از عدم سرقت را به فروشندگان بدهد.

۲٫ معیارهای کلیدی موفقیت طرح
راه‌حل یا فناوری پیشنهادی بایستی:
• تاثیری بر کیفیت محصول یا بسته بندی، ایمنی یا عملکرد محصول نداشته باشد.
• بسیار کم‌هزینه باشد.
• تاثیر منفی بر عمر مفید محصول یا بسته‌بندی آن نداشته باشد.
• امنیت غذایی داشته باشد.
• تاثیری بر سرعت تولید ماشین‌آلات خط تولید آدامس نداشته باشد.
• مستلزم کمترین اصلاح در فرآیند بسته‌بندی آدامس باشد.
• در صورت ارایه راه‌حل‌هایی از جنس برچسب‌های ضدسرقت یا فناوری آر‌اف، بایستی با سامانه‌های فعلی هشداردهی و غیرفعال‌سازی این برچسب‌ها سازگاری داشته باشد.
۳٫ ملاحظات امکان پذیری فنی
راه‌حل‌های پیشنهادی می‌تواند شامل موارد زیر باشد (اما محدود به این موارد نخواهد بود):
• اصلاح مواد بسته بندی به طوری که که منجر به کاهش دزدی شود
• استفاده از برچسب‌های ضدسرقت یا فناوری آر‌اف در حین فرآیند بسته بندی
• سازگاری فناوری جدید پیشنهادی با سامانه های موجود
۴٫ روش‌های همکاری ترجیحی با برنده چالش
• توسعه محصول مشترک بین ماندلز و برنده چالش
• عقد قرارداد تامین محصول بین ماندلز و برنده چالش
• مذاکره در خصوص سایر روش‌ها

۵٫ مواردی که ارسال آن‌ها برای شرکت در چالش الزامی است
ما به دنبال یک چکیده مفهومی و مدیریتی از راه‌حل پیشنهادی شما هستیم. پروپوزال شما باید به طور خلاصه رویکرد فنی شما و همچنین اطلاعاتی راجع به عملکرد فناوری و پیشینه آن را توصیف کند. با توجه به اینکه تنها پاسخ های ارسالی از سوی شرکت ها بررسی خواهد شد، پروپوزال باید شامل معرفی اجمالی شرکت و تجربیات قبلی و مرتبط شما در زمینه راه‌حل یا فناوری پیشنهادی‌تان باشد.
توجه کنید که در این چالش، تنها اطلاعات غیرمحرمانه پذیرفته می‌شود. بنابراین مطمین شوید که در پروپوزالی که در سایت ثبت می‌کنید، هیچ‌گونه اطلاعات محرمانه یا شبیه آن وجود نداشته باشد. شما با ثبت پروپوزال خود می‌پذیرید که ماندلز می‌تواند بنا به صلاحدید خود، تمام یا بخشی از راه‌حل پیشنهادی شما را تایید یا رد کند.

۶٫ مهلت ارسال طرح‌ها
علاقمندان حداکثر می‌توانند تا ۲۹ اکتبر ۲۰۱۶ پروپوزال‌های خود را در سایت چالش ثبت نمایند.

۷٫ جایزه
این چالش فاقد جایزه به معنای متعارف آن است. بنابراین ماندلز در موزد قیمت طرح پیشنهادی با برنده نهایی مذاکره خواهد شد.

 

سایت

This entry has 0 replies

نظرات بازند

ارسال دیدگاه

شما می توانید از این تگ‌های HTML و خواص استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>